Najlepsze Zdjęcia i Filmy Argonaut na Instagramie Najnowsze Filmy Argonaut na YouTube Aktualności Argonaut na Facebooku Nowości Argonaut na G+ Google Plus Newsy Argonaut na Twiterze Najnowsze Zdjęcia Argonaut na Flickr Najlepsze Zdjęcia i Filmy Argonaut na Pinterest Dołącz do Argonaut na Naszej Klasie NK Najnowsze Filmy Argonaut na Vimeo Najnowsze Filmy Argonaut na Dailymotion
Kontakt do Szkoły Pływania Nurkowania i Ratownictwa Argonaut Aktualności Argonaut na Facebooku Najnowsze Filmy Argonaut na YouTube Newsy Argonaut na Twiterze
  • Wolne Miejsca Zapisz się Promocje

    Czym jest Freediving

    Freediving

    Kliknij tu


    Kursy Freedivingu SSI

    Kliknij tu


    Kursy Freedivingu AIDA

    Kliknij tu


    Kursy Freedivingu APNEA

    Kliknij tu


    Cennik kursw Freedivingu

    Kliknij tu


    Czym jest Freediving

    Kliknij tu


    Sownik Freedivingu

    Kliknij tu


    Godziny zaj

    Kliknij tu


    Cennik

    Kliknij tu


    Godziny lekcji Freedivingu

    Kliknij tu


    Cennik lekcji Freedivingu

    Kliknij tu


    Godziny doskonalenia Freedivingu

    Kliknij tu


    Cennik doskonalenia Freedivingu

    Kliknij tu


    Godziny treningw Freedivingu

    Kliknij tu


    Cennik treningw Freedivingu

    Kliknij tu



    Freediving to nurkowanie z zatrzymanym oddechem.

    Czy widziałeś kiedyś człowieka swobodnie płynącego w głąb na jakimś akwenie lub może piękne ujęcie
    takiego nurkowania na filmie? Czy chciałbyś choć raz doświadczyć swobody z jaką poruszają się ssaki wodne?

    Być może wydaje nam się, że woda nie jest naszym naturalnym środowiskiem, ale każdy człowiek posiada
    zdolność nurkowania, tzw. odruch nurkowy.











    Rodzaje konkurencji :


    Konkurencje głębokościowe – gdzie celem jest osiągnięcie jak największej głębokości:


    - Stały balast - nurek zanurza się i wynurza wyłącznie o własnych siłach, przy czym zastosowany balast jest stały
      i nie można go odrzucać; można używać płetw lub monopłetwy, a także dozwolone jest jednokrotne złapanie się
      za linę w celu zakończenia zanurzania oraz rozpoczęcia wynurzania.

    - Free immersion - nurkowanie bez płetw, zawodnik pokonuje drogę w dół i do góry podciągając się rękoma po linie.
      Nie ma znaczenia, czy zanurzenie będzie następowało „głową w dół” czy „nogami w dół”.


    - Zmienny balast - zawodnik zanurza się z dodatkowym balastem, który zostawia na dole i powraca o własnych siłach   korzystając z płetw i/lub liny.


    - No limits - zawodnik zanurza się z dodatkowym balastem, najczęściej na specjalnej konstrukcji zwanej "windą",
      wynurza zaś w dowolnie wybrany przez siebie sposób, najczęściej za pomocą balonu z powietrzem
      lub dmuchanej kamizelki.



    Kliknij tu aby zapisać sie na kurs / treningi ...->



    Konkurencje basenowe:


    - Dynamika w płetwach - zawodnik ma za zadanie przepłynąć jak najdłuższy dystans pod wodą
      korzystając z płetw lub monopłetwy.


    - Dynamika bez płetw - zawodnik ma za zadanie przepłynąć jak najdłuższy dystans pod wodą bez płetw.


    - Statyka - statyczne wstrzymywanie oddechu (nurek nie porusza się w celu zmniejszenia zużycia tlenu),
      konkurencja polegająca na jak najdłuższym wstrzymaniu oddechu pod wodą.





    Jeżeli jesteście Państwo zainteresowani dostępnością wolnych miejsc prosimy wysłać
    zapytanie na nasz adres e-mail: argonaut1@tlen.pl   lub skorzystać z formularza kontaktowego.

    Aby skorzystać z formularza kontaktowego kliknij tu ...->




    Prowadzimy zajęcia na pływalniach krytych w Gdańsku :



    1. Pływalnia kryta Politechniki Gdańskiej
        ul. Aleja Zwycięstwa 12 Gdańsk Wrzeszcz

    2. Pływalnia kryta Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Gdańsku
        ul. Tytusa Chałubińskiego 13 Gdańsk Chełm



    Kliknij tu aby zobaczyć godziny zajęć / treningiów ...->




    Jak oddychać

    Aby nauczyć się nurkowania swobodnego należy nauczyć się zatrzymania oddechu. Zacznijcie od uświadomienia sobie własnego oddechu. Dobrym sposobem jest liczenie cykli oddechowych. Możecie robić to np. tak: podczas wdechu liczcie do 4, a podczas wydechu do 8. Jeśli jest to dla was łatwe, możecie zwiększyć czas trwania wdechu i wydechu, zgodnie z zasadą wydech dwukrotnie dłuższy niż wdech.

    Drugą ważną rzeczą jest oddychanie kompleksowe.

    Jest to oddychanie całą powierzchnią płuc. Nasze płuca składają się z trzech części: dolnej, środkowej i szczytów płuc. Aby wykonać pełny oddech tzw. kompleksowy stań w niewielkim rozkroku. Zrób dość głęboki wydech pochylając lekko barki w dół i do przodu (garbiąc się).

    Następnie rozpocznij wdech zaczynając od brzucha, wypychając go do przodu.
    W ten sposób napełniłeś dolną partię płuc.

    Prostując się kontynuuj wdech ściągając barki ku tyłowi.

    Kontynuuj do momentu aż klatka piersiowa uwypukli się i twoje płuca będą nieomal pełne.

    W ostatniej fazie unieś barki i odchyl głowę wciągając ostatnią partie powietrza do szczytów płuc.

    Teraz wydech, wykonujesz go w odwrotnej kolejności.

    Zacznij wydech wciągając brzuch, następnie kontynuuj wydychając powietrze z obszaru klatki piersiowej.

    Ostatnia faza to opuszczenie barków i przyjęcie zgarbionej pozycji z początku ćwiczenia.

    Kompleksowe oddychanie to najprostszy sposób pełnej wymiany powietrza w twoim organizmie.



    Gdy już nauczyliście się obserwować swój oddech i oddychać całą powierzchnią płuc, możecie przejść do samego zatrzymania oddechu. Usiądźcie lub połóżcie się w wygodnym miejscu. Postaraj się spokojnie przez minutę oddychać oddechem brzusznym. Oddychaj ustami i przy wydechu przymykaj je jak do zdmuchnięcia świeczki.

    Pamiętaj o tym, żeby wydech był dłuższy niż wdech. Tempo nie powinno przekraczać 10-12 oddechów na minutę.
    Po minucie takiego oddychania wykonaj dwa oddechy kompleksowe. Przy drugim oddechu zwróć uwagę
    na maksymalny wydech. Następnie wykonaj wdech tak aby zapełnić około 80% swoich płuc i zatrzymaj oddech.



    Po jakimś czasie pojawią się nieprzyjemne odczucia w obrębie klatki piersiowej.
    To skurcze przepony, znak że twój organizm domaga się tlenu.

    Spróbuj wytrzymać jeszcze kilka lub kilkanaście sekund, następnie wypuść powietrze.

    Odpocznij minutę i powtórz czynności przygotowawcze (tj. oddychanie brzuszne + dwa oddechy kompleksowe).

    Zatrzymaj oddech, postaraj się aby druga próba była dłuższa. Prawdopodobnie tak się stanie i będzie ci łatwiej. Wykonaj jeszcze dwa takie cykle bezdechów, a przekonasz się, że te nieprzyjemne uczucia pojawiają się później
    i łatwiej je znosić. Te ćwiczenia spowodują że twój ośrodek oddechowy będzie się przyzwyczajał do coraz dłuższych przerw w oddychaniu i kiedy znajdziesz się już pod wodą będziesz czerpał większą przyjemność ze swobodnego nurkowania.

    Ważna uwaga: jeśli podczas wentylacji poczujecie zawroty głowy lub drętwienie ciała musicie zredukować częstotliwość oddechów lub spłycić wasz oddech. Możecie również co 3-4 oddechy robić kilkusekundowe przerwy. Wentylacja ma za zadanie uspokoić was i spowolnić wasz metabolizm a nie natlenienie na zapas waszych komórek.

    Praktykujcie te ćwiczenia 3 razy w tygodniu po 20 minut.











    Sprzęt

    Sprzęt "freedivera" to ABC czyli maska, fajka i płetwy, a jeżeli nurkujemy w jeziorze dochodzi do tego kombinezon nurkowy i pas balastowy. Jeśli nurkowałeś już kiedyś i posiadasz tradycyjny sprzęt ABC to na początku nie ma potrzeby abyś dokonywał zmian. Ale jeśli nie nurkowałeś i nie masz sprzętu ABC, warto abyś zainwestował w kupno freediving'owych akcesoriów:

    MASKA - jak najmniejszej objętości, dobrze dopasowana.


    FAJKA - niektórzy twierdzą że powinna być jak najprostsza bez zaworków, ja jednak uważam, że zaworki bardzo ułatwiają korzystanie z fajki szczególnie gdy długo pływamy rekreacyjnie i często nurkujemy.

    Wydmuchiwanie wody z fajki wymaga trochę wysiłku a po 30 czy 40 metrowym zanurzeniu może to stać się kłopotliwe. Przy fajce z zaworkiem ilość powietrza i wysiłku jaka potrzebna jest do opróżnienia fajki jest minimalna.


    PŁETWY - te do bezdechu są długie i sztywne. Mają służyć wam do szybkiego zejścia na odpowiednią głębokość
    i równie sprawnego wydostania się na powierzchnie. Powinniście wybrać płetwy średniej sztywności.

    Będą one sprawdzały się zarówno przy nurkowaniach rekreacyjnych jak i przy tych głębszych.

    Zwróćcie uwagę na budowę płetwy. Pióro płetwy powinno być dość mocno nachylone w stosunku do kalosza.
    Według mnie taka płetwa pracuje równiej (siła podczas ruchu kopiącego jak i powrotnego jest rozłożona równomierniej). Poza tym w takiej płetwie staw skokowy jest mniej obciążony.


    KOMBINEZON NURKOWY - jeśli dopiero zaczynacie nurkować i zamierzacie podziwiać podwodny świat
    do głębokości 4-6 m. To na początek wystarczy wam tylko żyleta czyli ocieplacz.

    Jeżeli zamierzacie nurkować głębiej powinniście zaopatrzyć się w coś cieplejszego.


    Zasada doboru kombinezonu :

    Grubość pianki nie powinna przekraczać 5 mm. Tak aby nie było potrzeby zakładania zbyt ciężkiego pasa balastowego.

    Dobrze dopasowana (najlepiej szyta na miarę) aby zminimalizować utratę ciepła spowodowaną cienkim neoprenem.

    Wygodna. Zwróćcie szczególną uwagę na to czy możecie bez trudu przyjąć pozycję z rękoma nad głową.

    Dobrze gdy ma jakiś jaskrawy element. Jesteście lepiej widoczni dla partnera.


    PAS BALASTOWY I BALAST - najlepiej elastyczny (gumowy).
    Obciążenie jak najmniejsze, nie mamy przecież jacketu, który zneutralizował by wagę naszego ołowiu.















    Kontakt :

    argonaut1@tlen.pl
    0-510-17-88-19
    0-518-19-87-71

    Biuro :

    Dom Technika - NOT
    ul.Rajska 6 pok.208
    Gdańsk Główny

    Poniedziałek, Środę, i Piątek

    od 16:00 do 18:00

    Dołącz do nas :

    Najlepsze Zdjęcia i Filmy Argonaut na Instagramie Najnowsze Filmy Argonaut na YouTube Aktualności Argonaut na Facebooku Nowości Argonaut na G+ Google Plus Newsy Argonaut na Twiterze
    Najnowsze Zdjęcia Argonaut na Flickr Najlepsze Zdjęcia i Filmy Argonaut na Pinterest Dołącz do Argonaut na Naszej Klasie NK Najnowsze Filmy Argonaut na Vimeo Najnowsze Filmy Argonaut na Dailymotion






    Strona

    O Nas / Kadra

    Kontakt

    Cennik / Zapisy

    Godziny Zajęć

    Zasady Argonaut

    Kalendarz

    Aqua Aerobic

    Basen Pływacki

    Nauka Pływania

    Sekcja Pływacka

    Kursy Nurkowania

    Ratownictwo

    Kursy Pierwszej Pomocy

    Filmy i Zdjęcia

    Aktualności

    Nasza Oferta

    Wiedza / Wyprawy

    Centrum Nurkowe

    Usługi

    Sklep


    Mapa Strony    











    Poznaj naszą firmę i opinie o nas.





    Zajęcia sportowe w Gdańsku



    Projekt i realizacja:
    Dawid Dobroczek
    Strona Internetowa Argonaut
    © Copyright 1998-2015r.